XXI KONCERT NOWOROCZNY – ZAMEK SUSKI
Koncerty Noworoczne pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka to wydarzenia kulturalne o szczególnej randze, w czasie których w Suchej Beskidzkiej goszczą znakomici soliści [...]
„Ocalić od zapomnienia – polskie arcydzieła muzyki klarnetowej”, to projekt mający na celu prezentację i promocję rzadko obecnej w programach koncertowych polskiej muzyki klarnetowej. Efektem niniejszego przedsięwzięcia jest specjalnie opracowany program, który zaprezentowany zostanie w trakcie koncertów w 6 dworach i salach koncertowych m.in. Suchej Beskidzkiej, Niwiskach, Karczewie, Willi Decjusza w Krakowie, Nowym Sączu.
I tak, w najbliższą niedzielę 30 sierpnia polskie arcydzieła muzyki klarnetowej zagoszczą w Sali Rycerskiej zamku suskiego. Zapraszamy na kameralny koncert z udziałem Piotra Lato – klarnet oraz Wioletty Fludy-Tkaczyk – fortepian, który odbędzie się o godz. 19:00. W repertuarze duetu pojawią się także utwory J. Świdra, I. Dobrzyńskiego, W. Friemanna, M. Weinberga. Liczba miejsc siedzących w Sali Rycerskiej z uwagi na obowiązujący reżim sanitarny ograniczona. Szczegóły na plakacie, wstęp wolny, zapraszamy.
Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka z wynikiem celującym. Uzyskał szereg nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych, m.in. jest laureatem I nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Szkół Muzycznych II st. klas instrumentów dętych drewnianych w Olsztynie (1996), III nagrody w XI Akademickim Konkursie Klarnetowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (2000), oraz III nagrody w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku (2006). W 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze a w 2003 zakwalifikował się i uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Klarnetowym ARD w Monachium.
Za swoje osiągnięcia artystyczne i naukowe dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury (2000-2002), Stypendium Twórcze Miasta Krakowa (2003), Odznaczenie Zasłużony dla Kultury Polskiej (2016), Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej - nagrodę indywidualną II stopnia za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce, Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury (2019), Odznaczenie Brązowy Krzyż Zasługi (2019).
Brał udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych: Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Eurosilesia, Międzynarodowy Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Pogranicza Muzyki Współczesnej, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Festiwal Youmg Euro Classic, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej – 12 Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej – Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” i innych. Był uczestnikiem wielu kursów klarnetowych, m.in. kursu interpretacyjno – kompozytorskiego prowadzonego przez K. Stockhausena. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni krajowych i zagranicznych: DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music i innych. Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku był asystentem w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie dyscypliny artystycznej instrumentalistyka i został zatrudniony na stanowisku adiunkta.
Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, równocześnie prowadząc działalność koncertową solową i kameralną. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest artystą firm Henri Selmer Paris oraz MARCA Reeds.
Koncertująca pianistka, kameralistka, korepetytor. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I w Przeworsku, którą kontynuowała w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Rzeszowie. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu dr. hab. Mariusza Sielskiego. Pianistka doskonaliła swoje umiejętności pod okiem wybitnych pedagogów podczas różnego rodzaju kursów.
Jej ogromną pasją jest szeroko pojęta kameralistyka i z nią przede wszystkim wiąże swoją przyszłość zawodową. Swoje zainteresowania kieruję głównie na współpracę z instrumentami dętymi. Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują również dzieła operowe oraz liryka wokalna. Z powodzeniem uczestniczy w wielu projektach operowych, kameralnych, współpracując tym samym z różnymi ośrodkami kulturalnymi oraz solistami. Pianistka zajmuje się również propagowaniem nieznanej twórczości przede wszystkim kompozytorów polskich. W 2018 roku wykonała cykl koncertów z flecistką, Martyną Klupś-Radny pt. „Zapomniane arcydzieła polskiej muzyki fletowej.” Artystka poświęca swoją uwagę na poszukiwanie zapomnianych dzieł polskich kompozytorów, które chciałaby rozpowszechnić. Jako kameralistka Capelli Cracoviensis zajmuję się muzyką kameralną/wokalną i solową. Bardzo bogaty wachlarz repertuarowy pianistki, który stale się poszerza obejmuje utwory z każdej epoki. Prowadzi intensywną działalność koncertową występując solowo oraz kameralnie w kraju i za granicą.
Wioletta Fluda-Tkaczyk z powodzeniem brała udział jako pianistka w licznych festiwalach/ sympozjach / konferencjach/ kursach muzycznych/ warsztatach/ seminariach, w kraju i za granicą, m. in.: „Zimowa Akademia Muzyki” Lusławice (2020,2019,2018,2016) Festiwal Opera Rara Kraków (2020, 2019,2018) Corno Brass Music Festival” Zielona Góra (2019,2018,2017) „XX Festiwal Bachowski” Świdnica 2019, „Letnia Akademia Trąbki” Kolbuszowa (2019,2018,2017,2016,2015), „Royal Opera Festival” Kraków 2019, Festiwal - „Strefa Sztuki” – Jedlina Zdrój 2019, „Hornweek – International Horn Festiwal” Kraków (2019, 2015), Międzynarodowa Konferencja Naukowa – „Współczesne metody nauczania gry na instrumentach dętych blaszanych w najważniejszych europejskich i światowych ośrodkach akademickich.” Kraków 2019, XVIII Międzynarodowy Przemyski Festiwal – Salezjańskie Lato” Przemyśl 2018, „4-ty Międzynarodowy Festiwal i Warsztaty Muzyczne „Beats of Cochlea”– Ślimakowe Rytmy” Kajetany 2018, „Festiwal „Concerti Pasquali” Pakoszów 2018 , Festiwal Opera Rara Kraków 2018, „Akademia Waltorni”- Kąśna Dolna – Centrum Paderewskiego 2017, „Hornweek – International Horn Festiwal” - Karlsruhe/Maastricht 2017, „Trombone IPV Festiwal” Mannheim 2017,, „XVIII Letnia Akademia Muzyczna” Kraków 2016, „Ogólnopolskie Seminarium Instrumentów Dętych Blaszanych”-Kolbuszowa 2016 , Międzynarodowe Sympozjum Instrumentów Dętych pt. „Nowe środki artykulacyjne i brzmieniowe w służbie muzyki współczesnej na instrumenty dęte blaszane, saksofon i perkusję – geneza, współczesność, perspektywy”-Kraków 2015, „XVII Letnia Akademia Muzyczna”-Kraków 2015, „VII Letnia Akademia Instrumentów Dętych Blaszanych”-Opole 2015, itp.
Ponadto pianistka uzyskała liczne dyplomy za wyróżniający akompaniament podczas konkursów, festiwali i przesłuchań rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Pracę jako pianistka rozpoczęła w 2012 w Operze Wrocławskiej. W latach 2013-2019 pracowała w Operze Krakowskiej, jako korepetytor chóru. Od 2014 roku pracuje na Akademii Muzycznej w Krakowie na stanowisku akompaniatora a od lutego 2019 roku jest zatrudniona w Capelli Cracoviensis na stanowisku muzyka kameralisty. W 2015 roku pracowała jako korepetytor na Universitat der Kunste w Berlinie w klasie puzonu.